21 mars 2011

Return of the undersergeant



Ja då var det min tur. Efter fyra besök till vad som verkar vara stans enda frisörsalong, har nu även jag fått min kalufs fixad. Det var dock med blandade känslor jag vandrade ut därifrån cirka två kilogram lättare. För även om jag tyckte jag gjorde mig bra förstådd, verkar det med facit i hand som om frisören inte riktigt förstod hur jag hade tänkt mig det hela. Jag ville nämligen ha kvar min frisyr, bära i ett mindre format. Resultatet blev nu istället att så fort jag hade satt mig ner i stolen slängde han igång rakapparaten och drog snabbt ett snitt innan jag hann säga något (som om jag visste hur man säger "STOPP! Inte med rakmaskin, bara med sax!" på spanska).

Den positiva biten är att solen nu verkar arbeta heltid om dagarna så en frisyr modell mindre kommer resultera i en jämnare solbränna. Jag får väl helt enkelt vänja mig vid tanken på att se ut som en rysk enhetschef de närmaste månaderna..

Andorra var för övrigt helt fantastiskt. Vi kom hem därifrån med många lyckade affärer bakom oss. I efterhand verkar det som om alkohol, bilar, elektronik och till viss del kläder var en aning billigare där. Landet skulle jag även vilja påstå fungerar bra som skidresmål för den som söker ett litet billigare alternativ till Alperna. Här kommer ytterligare några bilder från resan.

Tom stortrivs i sökandet efter det perfekta paret glasögon

Passade på att njuta litet av solen innan vi gav oss av till de kallare bergstrakterna

Stadsliv när det är som bäst

*UPDATE* //Tom

Andreas´klockintresse är lika långt som tomatborden på Tomatkarnevalen.

Tiden rinner iväg i Andorra om man har för mycket att göra, därför sparade vi skidandet till en annan gång.
Mycket kuperat landskap mellan Katalonien och Andorra.

Ett lyckligt stycke shoppande Lappfjärdsbo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar