8 mars 2011

En sitgesbesökares bekännelser..

Ja söndagskvällen då. Även om jag personligen skulle föredra att inte tala speciellt mycket om en del av äventyren i staden, rekommenderas Sitges starkt. Det är en vacker stad och gatorna var verkligen smockfulla i söndags (ikväll påstås det dessutom vara ännu mera folk där).

Efter att comparsasfirandet i vår egna stad var klart slängde vi på oss våra utstyrslar och hoppade på tåget som ledde oss rätt in i gaymeckat. Tillsammans med resten av klassen tillbringade vi sedan en bra stund på sittandes på stranden innan vi begav oss av för att se på paraden. Paraden var bättre än väntat eftersom jag verkligen förväntade mig det värsta. Det var troligtvis också den största/längsta parad jag någonsin sett. Vi stod utan tvekan och tittade i över 1½ timme, utan att se det minsta tecken på slutet.

När vi fick nog av paradandet begav vi oss av till huvudgatan för att söka upp ställen att fortsätta kvällen på, dvs. nattklubbar. Med vår egen Tom of Finland i täten traskade vi glatt in på den första bar som vi fick syn på. Det väcktes dock en del misstankar om vad detta var för ställe när majoriteten bestod av män. Våra misstankar bekräftades när tre manliga bartendrar började dansa på bardisken iförd endast nätdräkter och annat fruktansvärt, precis efter att vi beställt in våra öl. Påminn mig om att aldrig låta Tom ta täten i fortsättningen.

Upplevelsen fortsatte även efter att vi hade flytt den första baren, och börjat hitta mera ställen i vår smak. En av bartendrarna på den ena nattklubben måste ha tyckt jag var extra söt i min utstyrsel eftersom han började hoppa, dansa och stretcha (wtf?) direkt jag beställt in ett par drinkar. Efter att han hällt upp dem, sprang han sedan bara iväg och tog aldrig betalt. Inte kostade det heller någonting när jag frågade om ytterligare en drink åt min vän. Det lönar sig tydligen att klä ut sig som en dåre när man skall på carneval..

Ser redan fram emot nästa Sitgesupplevelse men ikväll tror jag nog vi alla i casat står över. Vi börjar känna oss gamla. Until next time..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar