24 mars 2011

Hipp hipp hurra...

... till mig. Idag är det hela 23 år sedan jag såg solen för första gången, något jag för tillfället ser nästan alltför mycket av. Ikväll ska vi dra ihop klasskaran här i Spanien och fira lite grann i vår lya. Om alla kommer har vi 2,53 kvadratmeter var så det borde funka t.o.m. enligt de finska standarderna. Vi vill ju inte vara så nära varandra uppe i norr när vi samtalar med någon. Annat är det här nere.

Jag har skall "baka" en tårta tills ikväll.


Jordgubbssäsongen har varit i full gång här redan sedan vår ankomst, dom passar faktiskt bra till allt, särskilt med lite grädde.


Jag måste passa på att kontragratulera alla som får fira pampasveckan där hemma. Det är aldrig fel, grattis! Jag är ju ändå bara aningen avundsjuk!

Ifjol var temat vilda västern! Klarar DU av att identifiera två av Sunset Cava-gubbarna?


Första gången jag firar min födelsedag med en sån här utsikt.

4 kommentarer:

  1. Jops Tom @ Christian ehkä osuko oikeen?

    SvaraRadera
  2. GRATTIS GRATTIS !!
    Vad heter hotellet som finns 100 meter från er lägenhet? Är det där man ska bo när man kommer ner och kollar upp (er och) Vilanova ?
    UMS

    SvaraRadera
  3. http://www.hotelceferino.com/ . Det är nog the place to stay vad vi har hört! Det är en genuin spansk villa som har piffats upp till ett modernt hotell, beläget vid strandpromenaden med vyer över hamnen och stranden.

    SvaraRadera