22 mars 2011

Gäster

Go'kväll! Har just kommit hem efter en dag på stan med mor&far,stackars de som låg på hotellet helt utslagna efter att ha vandrat runt i Vilanova & Barcelona hela dagen :) De anlände igår kväll och det var meningen att jag skulle möta dom vid ankomst gaten, men ödet ville annat. På söndag kväll hade ett tåg med 400 passagerare spårat ur mellan Sitges och Vilanova och åkt rakt igenom en tegelmur, hemsk syn då jag åkte förbi.. Tur i oturen var att bara 2 personer skadades lindrigt. Läste på nätet att polisen hade hittat en 30 cm lång järnstång nära olycksplatsen och att de trodde att någon hade lagt det på rälsen.. kan man ju undra varför..?! Hursomhelst var bara en räls aktiv mellan Vilanova och Sitges ännu igår på kvällen så ja fick först vänta en halvtimme för att åka iväg och det gick inga tåg till station där jag skulle byta tåg till flygplatsen. Det tog mig 2 timmar att nå El prat, flygplatsen, som normalt tar 50 minuter. Blev inget av mitt mottagande av gästerna utan de fick vänta på mig istället. Resan hem tog lika lång tid och vi anlände till hotellet halv 12. De bor för övrigt vid ett hotell som ligger ca. 100 meter från vår lägenhet. Fick mitt beställda rågbröd, 3 hela påsar, tänk vad en sådan sak som rågbröd kan smaka gott då man är utan det i 2 månader!

Plaza Catalunya
Pausade på samma gång för att njuta av solen

Idag var tågförbindelserna återställda och tågresan gick smort.På eftermiddagen vandrade vi runt i bcn, passeig de gracia, la rambla, plaza catalunya mm.. höll oss till de centrala delarna..




Inte rädd H5N1 denna grabb! Ett par sekunder efter att jag fotade honom fick han för sig att testa om duvorna fungerar som fotbollar och fjädrar flög omkring honom..



När jag kom hem höll Tom på att kolla på Sport matchen och förlängningsperioden började passligt. Inget mer sagt om den matchen... För att lugna ner nerverna efteråt körde vi igång lite angry birds. Imorgon blir det hotellfrukost för min del och en ny resa in till Barça, skall åka och äta Paella till Port Olimpic med mor&far och vandra längs stranden och shoppa lite grann. ¡Hasta mañana!

2 kommentarer:

  1. Hälsningar till gästerna!!
    Hoppas ni har det riktigt trevligt!
    A-C

    SvaraRadera
  2. Skall hälsa! Vi har haft jätte fint väder och ätit paella idag! Vandrat längs stranden och varit upp på montjuic för att se hela staden!

    SvaraRadera