12 mars 2011

Kalsaripäivä


Kanske man skulle kunna få litet lugn och ro nu då intensivstudierna är över. Känns skönt att kunna göra ett inlägg utan att ha fem uppsatser i tankarna på samma gång. I morse åkte de andra i huset iväg in till Barcelona. Undertecknad valde att stanna hemma eftersom jag fortfarande hade en inlämningsuppgift att göra + att vädret inte verkade speciellt lovande.

Istället valde jag att ta en äkta kalsaripäivä för att få vila upp kropp och själ (behövdes verkligen). Så nu har jag traskat runt i mjukbyxor hela dagen, stekt ägg, ätit calzone, smakat (stulit?) litet av Christians Polly-godis, gjort min inlämningsuppgift och Skypeat med min flickvän. Perfekt! Känner hur energin flödar tillbaks :)

Vet ännu inte hur planerna för ikväll ser ut, kanske blir det en skål för att fira större delen av skolarbetet nu är över. Skall också bli intressant att se vad de andra gjort för inköp när de
kommer hem, Barcelona sviker aldrig.
Hasta luego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar