10 feb. 2011

Like a rolling stone!

Hoho, det har varit fullt upp här de senaste dagarna och därför kom det inget inlägg igår. Ikväll skall jag dock försöka sammanfatta denna fullspäckade dag som tog oss från vår mysiga tillvaro i avslappnade Vilanova, till livade bakgator i Gothic Quarter of Barcelona (Barri Gòtic), ett sofistikerat besök till Museu Nacional d'Art de Catalunya för att avslutas med en bastant gastronomisk upplevelse på överkommersialiserade Hard Rock Cafe.



Vi inledde dagen på Museu Nacional d'Art de Catalunya. Det var ett givande besök även om man inte är fullt insatt i konstens förlovade land. Vi kände oss dock ganska nöjda efter att ha stått 2 centimeter ifrån ett dussin av Pablo Picasso's konstverk. Jag hittade även en ny favorittavla inne på gallerian, men tyvärr sviker mitt minne mig och jag hittar inte tavlan på google. Det får bli till en annan gång. I övrigt är vi nöjda med besöket och kan även rekommendera det till andra eventuella besökare.



Vi fortsatte dagen inne i Barcelona centrum och Linus vandrade bland annat genom myllret längs Barri Gòtic smågator och gränder. Undertecknad valde att avstå eftersom jag tidigare gått vilse i distriktet i fråga :-) Efter dagens upplevelser mötte vi upp våra Tyska mates vid Hard Rock Cafe Barcelona där de hade bokat ett bord för 10 personer. Även om Hard Rock Cafe är extremt överkommersialiserat så är deras legendariska hamburgare ett måste! Vi kom överens om att ge måltiden 4 sedelklämmor (inkl. dricks) av 5 möjliga. Inte så pjåkigt för att komma ifrån Amirika



PS. kvällens klimax uppnåddes när jag noterade en pelare med signerade fotografier av Bob Dylan samtidigt som en av världens bästa rocksolon, All Along The Watchtower, spelades i bakgrunden <3 onblur="try {parent.deselectBloggerImageGracefully();} catch(e) {}" href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhZij5eSJL90Nfkonf3hpnof7ihFh8drHJRV4AtIP9_CRQrZpVhyphenhyphenD9_cOum7UK8ouh1VRp64YDJvKsD9cJd9PLFVtDFZR-2QgQveZK2SnVK5KC5kc9cl4PJ-3vt-GzHWs9ocatu-871erpx/s1600/DSC_0872.JPG">

iSigue moviéndote en el mundo libre, Amigos!

2 kommentarer:

  1. Låter som en helt perfekt dag :D

    SvaraRadera
  2. Jo jag är riktigt nöjd Mikaela. Jag passar på och scoutar alla sevärdheter nu så kan jag tipsa/visa de allra bästa senare när ni kommer hit :)

    SvaraRadera