25 feb. 2011

Gastronomiska äventyr


Nu börjar fredagen lida mot sitt slut men idag har vi minsann inte legat på latsidan. Idag avslutade vi kursen i internationell marknadsföring och direkt efter skolan traskade vi iväg till Vilanovas förort (kommer inte ihåg namnet) för att besöka Lidl. Men det visade sig senare att ödet hade andra planer för oss. Väl på väg mot Lidl gick vi förbi en intressant restaurang intill Europa rondellen. Vi kände oss alla hungriga och gick nyfikna in på restaurangen. Det visade sig vara en multidomestic bufférestaurang som serverade det mesta från det japanska, kinesiska och spanska köket.

Undertecknad hade en otrolig gastronomisk upplevelse men mina kollegor tror jag inte var lika imponerande. Jag kommer dock att återvända till denna restaurang igen när min bror kommer hit Maj, han kommer älska det enorma utbudet med asiatiska delikatesser. Här följer några bilder från restaurangen.

Inledde lunchen med några bitar färsk sushi med wasibi och soja som förrätt

Till varmrätten plockade jag ihop en del återkommande favoriter som t.ex. kokt kronärtskocka med smör och flingsalt (Ah!)


Christian och Tom smakar av :)

Tom passade på och testade lite olika bläckfiskar...

... med varierande bedömning

Efter lunchen promenerade vi vidare mot Lidl för att denna gång distraheras av en gigantik sportaffär, Decathlon. Vi gick in och en timme senare kom vi ut med 4 cycklar, en beachvolleyboll, en amerikanskfotboll, 4 kg protein och 2 ryggsäckar. Sweet. Det hela resulterade i att vi aldrig kom fram till Lidl som vi hade planerat att besöka i över en vecka nu. Så istället för att komma hem uppbulkade med matvaror och förnödenheter kom vi hem med sportutrustning för ett halvt scoutläger... Nåjaa, nu har vi i alla fall varsin velociped att färdas med.

1 kommentar:

  1. Man behöver bara läsa vad ni håller på med så förstår man att ni trivs som Fisken i vattnet....MEN det ni åt så får ni ha för er själva:):) Inget för mig, utan jag håller mig till Böle skinkan.

    Ha det gött!!

    SvaraRadera