14 feb. 2011

Gymjakt & Postlådsdykning

Kvällen till ära gick jag, Tom och Andreas runt i stan för att kolla in ytterligare några gym Tom hade sökt upp på internet. Saldot blev totalt sex gym. Varav alla var en smärre besvikelse. Otroligt hur många smågym det går att klämma in i en liten stad, dessutom verkade det som om de flesta var inriktade på kampsportskurser och dylikt. Så det verkar som om den kortväxte mannen i undergroundgymmet nära skolan kommer att ha fyra finländska kunder de närmaste månaderna.

Jag har de senaste dagarna gått och väntat på ett brev från min kära flickvän. Men det verkar som om vaktmästaren, som skall sköta om postleveransen från husets brevlåda till vårt privata lägenhetsfack, har åkt på någon slags förlängd siesta. Idag, vändagen till ära, var måttet rågat. Så jag gick och tittade in genom brevinkastet till den låsta brevlådan och där låg ju brevet adresserat till mig! Eftersom min hand inte rymdes in genom luckan marscherade jag upp till lägenheten och hämtade vår grilltång. Denna pressade jag sedan in genom luckan för att kunna fiska upp brevet. När jag sedan hör
"Are you finding anything?" vänder jag mig om och där sitter våra hyresvärdar i sin bil och flinar åt mig. Typiskt min otur så hade de dykt upp precis när jag hade stuckit ner näsan i brevlådan och börjat gräva frenetiskt efter brevet. Men allt fixade ju sig givetvis när jag sedan stammade fram: "T-t-th-there should be a letter from my girlfriend here...". Damerna fick sig i alla fall ett gott skratt!

Glad vändag på er alla!
Speciellt dig min älskade, saknar dig så!

2 kommentarer:

  1. Haha, hoppas att det var värt besväret :D Saknar dig med, men snaaart är jag där! :)

    SvaraRadera
  2. Självklart var det värt besväret! Skulle göra om det vilken dag som helst för den presenten :)

    SvaraRadera