10 feb. 2011

Jag tog en för laget...

Som inledning vill jag berätta att många tror att vi lever ett helt bekymmersfritt liv hit nere vid den Katalanska kusten, men om sanningen ska fram så stöter vi nu som då på riktiga u-landsproblem. Senast idag dök ett av dessa problem upp... Som, var skall man klippa sig!?

När jag vaknade imorse och tittade i spegeln så stod Wolverine inramad och stirrade tillbaka. Jag tänkte "Herregud! Så här kan man ju inte gå till skolan imorgon, jag skall ju trots allt träffa Seat-mannen...". Jag grävde i minnet och kom på att jag hade sprungit förbi en frisörsalong nere vid hamnen. Lugnet infann sig igen och inom snar framtid skulle jag vandra ner till salongen för ett klipp. Det var då nästa problem dök upp...

Väl framme vid salongen kom jag att tänka på vad som skulle hända om inte frisören talade engelska? Jag ruskade på huvudet och steg in i genom dörren och tjöt; "Hola!". En spanjor hoppade fram bak disken och jag frågade honom "¿Habla Inglés?", han svarade naturligtvis "no no señior, Español". Jag stod paralyserad för några sekunder innan jag skakigt fick ur mig orden "Tallar, nomes, 10€?", frisören log och svarade "Si, si!" och sade antagligen något i stil med have a seat på spanska...

Jag satte mig i stolen och sa "Tallar, por favor" (Tallar betyder kort på katalan, trodde jag, tills Chrisitan berättade att det betyder verkstad...) Nåjaa, frisören nickade och drog fram rakapparaten. Han hade en mycket speciell klippteknik men jag kan tyvärr inte gå in på den för då blir detta inlägg allt för långt för att någon skall orka läsa det... Han körde av och an med apparaten och växlade nu som då mellan sax-över-kam och olika munstycken. Mitt i allt försvann mannen ur min synvinkel och jag satt kvar och undrade om han var färdig, eller? Jag vände mig om och till min förvåning stod mannen på huk på andra sidan salongen och spanade in mitt hår från "den döda vinkeln" och grubblade tyst för sig själv. Jag vände tillbaka huvudet och plötsligt var han där igen med saxen invid min skalle...

20 minuter senare var artisten klar och resultatet blev som följer. Jag gick nöjd ut ur salongen och endast 10 € fattigare. Cha-ching!

3 kommentarer:

  1. Hahahaha! :-D Så roligt tå du berättar. Mmmmoah, puss på dig.

    SvaraRadera
  2. Så ja, nu har jag oxo hittat hit...å kommer förståss att kommentera, ibland!

    Håller med föregående skrivare:)

    // Susanne

    SvaraRadera