10 apr. 2011

Solsöndag



God söndag på er allihopa. Sitter i skrivandets stund på den av våra terrasser som råkar ha sol för tillfället och försöker få litet skolarbete undanstökat medan grannens radio på andra sidan gatan skriker ut skönsjungande dragspelsmusik för fulla muggar. Låter nästan lite italiensk när han sjunger med och våldsstädar, vad gör han i Vilanova? Hursomhelst så stack de andra för en stund sedan iväg till Sitges för att ta reda på vad stränderna där går för. Jag för den delen valde att stanna hemma denna dag med ca. 25 plus-grader på måttstocken, eftersom att gårdagens solande blev aningen intensivt för min del och resulterade i att jag bränt ryggen samt bakre låren. Tyvärr blev det inga bilder tagna igår eftersom vi alla var för lata för att ta med kameran till stranden (därav också den dåliga strömmen av uppdateringar). Förhoppningsvis får vi se bilder från Sitges-stranden ikväll när de andra återvänt.

När helgerna lider mot sina slut brukar det vara regel att man känner en aning illa till mods, denna helg är däremot ett undantag för min del. Det är nämligen inte länge kvar nu tills min flickvän kommer hit. Skall bli så kul att äntligen få träffa henne igen efter alla månader med telefon- och skypesamtal. I och med att hon anländer markerar det därmed även halvlek för vistelsen i Spanien, tänk vad tiden går.

Det var väl i korta drag det som fanns att säga från min sida denna gång, skall se ifall jag vågar mig ner till stranden senare idag för att lyssna på litet musik. På tal om musik så har jag valt att pröva på Spotify Premium och mitt utlåtande i detta skede är: Hur har jag någonsin klarat mig utan det? Musiksynching har aldrig varit enklare när man lyssnar på musik i telefonen, eftersom Premium även är möjligt i offlineläge. Helt fantastiskt!

Lämnar er med U2s, något överanvända, superhit dagen till ära:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar