29 apr. 2011

Fredagsgalenskaper

Fredag eller inte, ifall det finns arbeten som måste göras så är det bäst man ser till att få dem gjorda. Därför firas inledningen på helgen med att, medan mina stugkamrater programmerar styrsystem, fixa bort arbeten som har hopat sig.

Det har varit skönt att träffa så många nära och kära den senaste tiden och tidigare idag var jag och vinkade farväl till min familj som varit på besök här i några dagar. Andreas flickvän åkte också med samma taxi till flygfältet eftersom de alla skulle med samma plan. Undrar ifall de tycker vädret här skiljer sig något från Finlands väder, jag har nämligen hört att våren kommit igång på riktigt därhemma nu. Jag antar det passar bra såhär i valborgsfirandet.

Idag har också många projektgrupper haft sina presentationer, så med både presentationer och besökare avklarade blir det med litet tur nu tid över för annat. Som till exempel vår käre blogg. Även om besökare medför ett kärt återseende, känns det bra att ha alla besök avklarade. Det innebär för min del att nästa återseende blir när jag reser tillbaka till Finland (för gott) om två månader. Tiden går, tiden går..

Glada vappen allihopa! Undvik att donera studentmössan åt en uteliggare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar