22 apr. 2011

Påsk!


Hejssan, jag har hunnit vara i Finland 5 dygn nu och checklistan blir kortare för var dag. Tro mig, det är många saker som man bara inte kan göra från utlandet och oftast dyker dessa saker upp först när man kommer hem igen.. Så hittills har jag spenderat mycket tid på vägen och volvon har slukat bensin, herregud vad dyrt det har blivit! I Spanien ligger vi på 1,20 € och i Andorra var priset 1 € / liter.

På tisdagen var jag till skolan,främst för att träffa alla vänner och för att uppdatera mig med vad som hänt där under tiden vi har varit borta. Onsdagen spenderades med lite shopping och senare på kvällen var jag, Johan och Jocke på Epic Enough Fashionshow vid Vasa stadshus. Ger en eloge åt de estenomstuddar som hade organiserat allting, det var mycket proffsigt!




Efter catwalken fortsatte vi till Jespers place, han bor för övrigt granne med Ole Norrback :) Där såg vi spanska cupfinalen och blev förstås lite ledsna efter real madrid vinsten..

Torsdagen innehöll arbetsintervju och allting gick bra, problemet är bara att vi är ända till juli i Barcelona och det är då semestertiden är som intensivast. Det lämnar ingen tid till någon inkörningsperiod. Vi får hålla tummarna, sales engineer arbetsuppgifterna skulle passa mig mycket bra!


Senare på torsdagen köptes en ny grill.. Jag har gått runt nu  2 månader i Vilanova och längtat efter att få grilla, vi har diskuterat grillning ofta (fredde syndrom) men aldrig tagit oss till att köpa en grill. Det blev att grilla två gånger i går.. :)





Det tog 2,5 timmar att skruva ihop skönheten.. Men med 16,5 kW effekt tar det inte länge att grilla en biff!

Klicka här för tips!

Och kom ihåg.. Man kan grilla allt!

Glad Påsk! Och Glad St. Jordi! Glöm nu inte att köpa böcker och blommor imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar