5 apr. 2011

Avkopplande tripp till sköna Alcudia


Nu när allt återgått till sin vardag här i Vilanova och vi tagit itu med våra projektarbeten igen, skall jag passa på att berätta om min egen avstickare under de första dagarna på Mallorca. Jag skildes från mina reskamrater redan i Palma för att ta bussen till en stad på andra sidan ön, Alcudia. Där träffade jag morfar som bott på hotell där i någon månad. Sedan början av 2000-talet har han, med sin sambo, varje år rest söderut för att slippa bo hemma under de dystraste årstiderna vi har i Finland. En fenomenal idé tycker jag själv som kommer att försöka adaptera denna levnadsstil så fort jag själv går i pension.

Det är alltid lika trevligt att vara gäst hos någon som bjuder på mat.
Denna gång bestod kvällsmaten av äkta finländsk risgrynsgröt
med tilltugg
och en välsittande öl.

Fredagsmorgonen inleddes med en frisk promenad längs den kilometerlånga stranden. Fantastiskt skön sand så långt ögat når.

Eftersom säsongen drar igång på riktigt under de kommande veckorna,
plogas stranden för att sanden skall bli så mjuk som möjligt.


Jag undrade en lång stund varför hotellet verkade så bekant. Enda tills jag fick höra att hotellet/stranden har använts i ett flertal reklamfilmer inspelade på Mallorca.

Slut på besöket för denna gång. Tack för mig och Hasta luego!

2 kommentarer:

  1. räijdit me risgrynsgröijtin å uöle :D je naa man ska bord prov he?

    SvaraRadera
  2. Prov va utan griöt fleir månader ska du no få si att du kan dräck va som helst till e ;P

    SvaraRadera