22 juni 2011

Everything that has a beginning..

Det sägs att allt det som har en början även måste nå ett slut någon gång. Det verkar också gälla för Spanienvistelsen som för min del tar slut i övermorgon. För tillfället håller jag på och packar den sista väskan och det verkar till min förvåning som om jag inte blir tvungen att skänka bort några större saker åt någon slumpmässig tiggare, pga viktbegränsningarna då alltså. Undrar om flygbolaget också tar min egen viktnedgång på 7 kilogram i beaktan när de väger mina resväskor..?

Ikväll har vi även varit på en sista träff med våra kära hyresvärdar. Det blev först ett glas Cava i deras favorit vinkällare, för att sedan fortsätta med en öl och tilltugg på en mysig lokalpub. Våra hyresvärdar har verkligen varit till stor hjälp med mycket under vår vistelse och visst känns det en aning vemodigt att inte få träffa dem mera. Tack för allt Yvette & Julie!

Ett rekommenderat vin inhandlades för att fira kvällen med, Ònix Priorat.

Svarta oliver och ansjovis doppade i olivolja var en riktig hit
som tilltugg till onsdagsölen.

Imorgon är det avslutningsceremoni i skolan och betygsutdelning, efteråt blir det dags att fira San Juan, spanjorernas motsvarighet till finländarnas midsommar. Det lär bli fest hela natten i form av ett beachparty där hela Vilanova deltar. Detta blir alltså den sista festen med klassen och övriga bekanta här i Vilanova för morgonen därpå stiger undertecknad på tåget som en sista gång skall ta mig till det som varit min arbetsplats de senaste månaderna. Flyget landar klockan 21.00 lokal tid så jag kommer att ha gott om tid att ladda mina krafter på planet inför en av de äldsta av finska traditioner, Midsommaren.

Den sista kvällen med mina rumskamrater tillbringas i form av goda diskussioner och det mycket delikata inhandlade vinet. Om någon timme kanske vi även vågar oss på en sista Talisker..

Everything that has a beginning, has an end.
Tack Barcelona, läsare, klass- och rumskramrater. A Storhannus has signed off,
Hasta Luego!

1 kommentar: