5 juni 2011

City stroll

Hola! Nu när vi har avslutat alla kursen och alla tenter är över har vi mycket tid att utforska staden mer grundligt än tidigare. Planen var igår att besöka Parc de la Ciutadella och det Gotiska kvarteren, men hur gick det?? Pojkarna fastnade i shoppingen... "Måst ha en kvitstjort/plånbok/ny pique"-- Sen letade vi febrilt efter nästa whiskeyn på provsmakningslistan vår. . Hittade den på El Corte Inglés delikatess matvaruavdelning.


Efter att vi hade shoppat i 4 timmar och skippat parken vandrade vi in i gotiska kvarteren. Vi vandrade längs små slingrande gator fyllda me turister och småaffärer och tillsist var vi så törstiga att vi beslöt oss för att beställa ett par öl vid Bosc de les Fades. Detta är en liten pub som ligger bredvid Vaxmuseet intill La Rambla. "A hidden gem"! Puben är inredd som en gammal skog med vattenfall här och där. En helt annorlunda pub upplevelse. Mitt i allt slocknade belysningen och det började dundra och blixta inomhus! Crazy!











Efter pub besöket tog vi metron till Espanya för att åka och titta på Font Magica. En show som håller på i 25 minuter åt gången.

En mycket imponerande syn

2 kommentarer:

  1. Detta är en sådan söt webbplats. Jag älskar det. Jag är säkert att lägga till den till mina bloggar på min blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du tycker så. Vi försöker behålla innehållet intressant. Varma hälsningar från Spanien!

    SvaraRadera